お知らせ

2020.05.05

【重要・必読】遠隔授業サポートサイトの開設について Establishment of Remote Class Support Site

  • LINEでシェア
  • Xでポスト
  • Facebookでシェア

新型コロナウイルス感染拡大に伴い、本学では、2020年4月7日開催の緊急対策本部で、前学期中は原則として、キャンパスへの学生の入構を禁止のうえ、授業は遠隔で行い、教室での対面授業は行わないこととしました。

これを受け、神奈川大学における遠隔授業実施のためのサポートサイトを【在学生用】【教職員用】それぞれ開設しました。

各種マニュアルやFAQ等を随時更新していますので、適宜このページをご覧いただき、最新情報を確認してください。

In response to the COVID-19 pandemic, Kanagawa University decided at a meeting of the Emergency Measures Taskforce on April 7, 2020 that, as a general rule, students will be prohibited from entering university grounds during First Semester and classes will be held remotely, rather than face-to-face in classrooms.

Based on this decision, Kanagawa University has established Remote Class Support Sites with two versions, “For Students” and “For Teachers”.

Various manuals and FAQs are being uploaded to the sites and updated as necessary so we would appreciate it if you checked these pages regularly for new information.

 

※遠隔授業サポートサイトは、WeBSt@tionにログインのうえ、メニューよりアクセスしてください。

※In order to access the Support Site, please log in to WeBSt@tion and access it from the menu.

 


※【在学生の皆さんへ】NEW <2020.5.5更新>
WebSt@tionの遠隔授業サポートサイトでは、「遠隔授業受講までの流れ」を公開しています。初回の授業を迎えるにあたっての確認事項や必要な設定などを掲載していますので、必ず「遠隔授業受講までの流れ」を確認のうえ、授業の準備を進めてください。